Elephant Orphanage

6 juli 2014 - Nairobi, Kenia

05/07

Na onze baaldag van gisteren hadden we gevraagd aan Joe ( onze begeleider ) of we vandaag een uitstap konden maken naar Nairobi NP omdat we toch een vakantiegevoel wouden. Blijkbaar is dit nationale park niet de moeite en raadde hij aan om naar het olifantenweeshuis te gaan. Hij regelde een taxi die ons de hele dag ging rondvoeren. Om 10 uur werden we opgehaald door Eric, onze taxichauffeur. We hadden gezelschap van nog twee andere vrijwilligers in het huis, Amanda en José. Na een uurtje rijden kwamen we aan aan het olifantenweeshuis dat enkel maar open is van 11-12. Het was een zeer leuke ervaring, de baby olifanten kwamen heel dichtbij zodat we ze zelf konden aaien! Hierna zijn we door gereden naar het giraffencentrum. Het was niet zo groot als we gedacht hadden maar het was wel super tof! We konden de giraffen voederen en terwijl leuke foto's nemen. De volgende shop was een klein winkeltje waar ik mijn eerste souvenirs gekocht heb :)
Vervolgens zijn we door gereden naar het krokodillencentrum. Door dat ik mijn studentenkaart mee had kregen we allemaal 50% korting, ik vertelde hem dat we allemaal op dezelfde school zaten maar dat ik de enige was die de studentenkaart mee had ( ook al is Amanda 30 en José 28 jaar ). Het leek alsof alle krokodillen vals waren, ze sliepen met hun mond open en gaven geen teken van leven. Onze gids maakte ze wakker met een stock waardoor ze zich in het nauw gedreven voelden en ze vinnig uit de hoek kwamen, gelukkig was er een omheining !
We zagen ook krokodillen die nog jong en klein waren, die konden we zelfs vasthouden. Alsook schildpadden! We keerden na een geslaagde dag terug naar de accommodatie waar we vroeg in ons bedje kropen!

06/07

Blijkbaar is het maandag 07/07 een revolutie dag in Kenia. Normaal zouden we dan starten met ons project maar ze raden aan om niet buiten het huis te komen. Dit wordt dus een saaie dag aangezien er in het vrijwilligershuis niet veel te beleven is!
We hebben deze morgen onze eerste was gedaan, met de hand weliswaar! Daarna zijn we vertrokken naar het Westland shopping Mall omdat hier Wifi is. Het doet goed om het thuisfront eens te horen en te laten weten dat alles hier oké is.

Volgend weekend zouden we een Safari doen van 2 dagen naar de Masai Mara! Goede vooruitzichten dus :)

Adioooooos! xoxoxoxo