Masai Tripe

16 juli 2014 - Nairobi, Kenia

16/07

Woensdag zijn we vroeg vertrokken met een groep van 15 vrijwilligers richting het Masai volk in de bergen. Eerst hebben we twee matatu's ( openbaar vervoer ) genomen en daarna op de piki piki. Dit zijn brommers met zeer wilde chauffeurs! Ik zat samen met Felien en het was zalig!
Toen we aankwamen kregen we een kleine rondleiding in hun kamp. We mochten hun huisjes binnen gaan die gemaakt zijn van koeienstront :)

Na een kopje thee en een paar chapati's werd ons gezicht beschilderd met typische Masai tekeningen. Hierna zijn we vertrokken naar de top van de berg waar ze hun rituelen uitvoeren. Na een paar voorbereidingen konden we zien hoe ze een geit slachtten. Onmiddellijk na dat de keel werd overgesneden werd het bloed opgevangen en konden we het opdrinken ( ik heb wijselijk gepast ).
Om 14u kregen we onze lunch: rijst, groenten en natuurlijk het lief geitje!

Het masai volk maakte zich klaar voor de brandwonden. In hun cultuur geldt de regel hoe meer brandwonden je hebt, hoe dapperder je bent!
Iedereen van onze groep heeft er laten zetten, voornamelijk in hun nek. Alsook ik :)
Het zijn 2 kleine ronde bolletjes in mijn nek die voor 10 jaar blijven, een teken van dapperheid!

Hierna hebben we nog samen gedanst en gezongen met de Masai's. Eerst op hun manier dan op de onze. De Spanjaarden zongen de Macarena en wij kabouter plop! Draai een keer in het rond, stamp met die voeten op de grond .. Hilarisch om te zien hoe iedereen mee deed!

Na een vermoeide dag zijn we terug gekeerd richting Kikuyu. Ik heb vooral genoten van de tijd op de piki piki, zeker met de zonsondergang, O zo mooi!

17/07

Donderdag eens mijn camera mee genomen naar het schooltje,amai !
Toen we toekwamen stonden net alle kinderen op het middenplein omdat ze informatie kregen over tuberculose. Ik haalde mijn camera boven om elke foto's te nemen en alle kinderen stormden naar mij toe alsof ze in de lens wouden kruipen.
Dit de hele dag lang elke keer in mijn camera boven haalde.
Om 13u zijn we terug gekeerd naar huis omdat we naar de Masai Market gingen om 15u. Het is een grote markt met allemaal souvenirs. De verkopers zijn wel opdringerig dus ik had er snel genoeg van! 's Avonds hebben we genoten van een lekkere pizza en wijntje op restaurant!