The Makimei orphanage

24 juli 2014 - Nairobi, Kenia

22/07

Vandaag zijn we samen met José & Ben eens mee gegaan naar het weeshuis.
Na 30 minuutjes stappen werden we hartelijk onthaald door de moeder van het weeshuis, vriendelijk vrouwtje!

Er waren veel vrijwilligers, zelf te veel! Er waren vrouwen van Canada, de Verenigde Staten en Australië. Er zijn 4 baby's en nog wat oudere kinderen. Ik heb me voornamelijk bezig gehouden met de baby's. Zulke schattige kindjes!

Op de middag zijn we vertrokken naar het schooltje waar de oudere kinderen les volgen. Deze school is veel primitiever dan degene waar we 2 weken geholpen hebben. Hierna hebben we ook een bezoekje gebracht aan een christelijk kamp waar vroeger het weeshuis was. We hebben deze weg te voet af gelegd, 45 minuten stappen. Waarschijnlijk wouden de mensen van het weeshuis & school ons tonen welke weg de kinderen dagelijks tweemaal moeten afleggen zodat we medelijden zouden krijgen...
Hierna zijn we terug gekeerd naar het weeshuis en hebben we de matatu naar huis genomen.

23/07

We hebben besloten om nog een dagje door te brengen in het weeshuis. Er waren minder vrijwilligers waardoor we meer met de kinderen konden bezig zijn. Sommige kinderen dragen vreselijke verhalen met zich mee.

Moses is een baby die was achtergelaten in een mand.
Phillipe en James ( broers ) werden gevonden in een auto ongeluk zonder ouders.
Jenga, een andere baby, is gebracht door honden.
Tilla werd gevonden naast haar mama die zichzelf had opgehangen. Tilla hing zelf met de voetjes aan een koord in de lucht.
Angel werd normaal geboren maar haar vader heeft haar meerdere keren verkracht waardoor er iets in haar kleine lichaampje geraakt is. Nu ligt ze hele dagen op bed met spasmen.
Martin, een jongen van 10, is paar maanden geleden ziek verklaard: HIV & een hersentumor. Hij ligt alleen in een donkere kamer te wachten..

24/07

We mochten vandaag achter ons certificaat gaan in het weeshuis. Maar doordat ik ziek was heb ik tot deze middag in bed gelegen. Gelukkig was ik deze namiddag beter en hebben we nog een bezoekje gebracht aan de masai market samen met José die deze nacht vertrekt. We zijn onze dag gezellig aan het afsluiten op restaurant!

Vrijdagnacht vertrekken we terug naar huis! Looking forward to it! Xx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade