Kanyariri primary school

8 juli 2014 - Nairobi, Kenia

08/07

Vandaag ben ik voor de eerste keer naar het schoolproject gegaan. Deze morgen zijn we om 9u30 vetrokken richting Kanyariri Primary school waar we om 10uur zijn aangekomen. We mochten kiezen in welke klas we zouden staan, ik heb gekozen voor de aller kleinste van 2 tot 5 jaar. Deze kunnen allemaal al schrijven en rekenen!
Het is onvoorstelbaar hoe lief ze zijn. Op een bepaald moment tijdens de pauze had ik zeker meer dan 10 kinderen rond mij die mijn hand wouden vasthouden of zelfs helemaal rond mij hingen. Je ziet dat deze kinderen in armoede leven. Ze dragen gescheurde kleren en hebben enkel een schriftje en een stylo bij zich.

Ik heb niet zo heel veel gedaan aangezien het nog zeer kleine kindjes zijn maar de dag is wel zeer snel gegaan! De kindjes moeten oefeningen maken die op het bord staan en dan bij ons komen zodat we het kunnen verbeteren. ze hebben 30 min pauze van 10u30 tot 11u en 60min van 13u tot 14u. Hierna slapen de aller kleinste op 2 matrassen en maken sommige hun oefeningen verder af. Om 15u15 is de school gedaan.

De woensdag en vrijdag is het sportdag dus het zal leuk worden morgen! En vermoeiend :)

Zonnige groetjes uit Kikuyu! xx

1. Vandeputte Johan:
    13 juli 2014
    Breng je ons een paar olifanten mee?